Forum Lochy
Gdzie Snape mówi dobranoc...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Transmutacja dla początkujących i zaawansowanych

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lochy Strona Główna -> Esy i Floresy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Angel
Opiekun Gryffindoru



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: z magicznego ogrodu

PostWysłany: Nie 20:04, 02 Lip 2006    Temat postu: Transmutacja dla początkujących i zaawansowanych

O ile dobrze zrozumiałam intencje autorki tego działu powinny znaleźć sie tu różne książki i pomoce naukowe. Ja zamieszczam pozycje dotyczącą transmutacji zarówno poziom podstawowy jak i zaawansowany. Jest to oczywiście szkic, który mam nadzieję, z Waszą pomocą, rozbuduję. Miłej lektury!

WPROWADZENIE DO TRANSMUTACJI (DLA POCZĄTKUJĄCYCH)

Rozdział I: PODSTAWY TRANSMUTACJI

Co to jest transmutacja?

Słowo transmutacja pochodzi z łacińskiego trans, "poprzez", i mutatio, "zmiana" lub transfiguracji (figuro - "kształtuję"). Wspomnienia o transmutacji można znaleźć w mitach, bajkach mugoli na całym świecie. Ale co to jest transmutacja dla czarodzieja? Otóż. Transmutacja to bardzo złożona dziedzina magii polegając na przemienieniu jednej rzeczy w inną (np. zapałki w igłę) Wymaga wielkiego skupienia oraz perfekcji. Nawet najmniejsze przejęzyczenie się, źle wypowiedziane zaklęcie może skończyć się tragicznie zarówno dla danego przedmiotu jak i dla czarodzieja wykonującego daną transmutację.



Pierwsze prawo Cristoffa

"Transmutacja jest tym bardziej złożona, im bardziej złożony jest subprodukt i produkt transmutacji".



Zasady korzystania z różdżki

1.Różdżkę używaj tylko do czarów szlachetnych- nie szkodzących tobie ani innym.

2.Różdżka nie może być przekazana jakiemukolwiek mugolowi-złamanie tego punktu to równoczesne złamanie Artykułu 10 Paragrafu 5 na temat Ochrony Mugoli.

3.Różdżka nie może zostać użyta,kiedy jest bardzo uszkodzona-lekkie obicia raczej nic nie zrobią,jednak złamana różdżka daje więcej szkód niż efektów imoże doprowadzić do niespodziewanych konsekwencji.



Kilka słów o różdżkach

Różdżka jest to kawałek drewna o określonej długości, mający magiczne właściwości.

Różdżkę cechuje między innymi:

- długość: mierzona w calach( 1 cal 2,5 cm). Najkrótsza różdżka ma 8 cali(czyli 20 cm),a najdłuższa około 16 cali(40 cm),

- drewno, z jakiego jest wykonana: np. ostrokrzew, cis, dąb, grab, brzoza, klon, akacja itp.

- rdzeń: magiczny "składnik" różdżki, który daje jej magiczne właściwości (np. włos wili, pióro feniksa, włos jednorożca, włókno ze smoczego serca itd.). Każda różdżka ma swoją unikalną cechę (np. jest dobra do transmutacji).

Słynni wytwórcy różdżek:

Pan Olivander- wytwórca różdżek, który zaopatrza w nie Europę północną, środkową i zachodnią. Jego sklep znajduje się na ulicy Pokątnej. Rodzina Olivanderów tworzy różdżki od 328 roku p.n.e.

Pan Gregorowicz- bułgarski wytwórca różdżek, który zaopatrza w nie Europę południową i wschodnią(między innymi Akademie Ciemnej Magii Durmstrang). Rodzina Gregorowiczów tworzy różdżki od 284 roku p.n.e.



Rodzaje transmutacji

Istnieje wiele różnych rodzajów transmutacji. Ja zaprezentuję tylko kilka z nich:

a) politransmutacja - jest to zamiana wielu identycznych przedmiotów w taką samą ilość innych również identycznych do siebie przedmiotów. Wyróżniamy pięć stopni politransmutacji:

- stopień I: zamiana od 3-10 przedmiotów

- stopień II - zamiana od 11-100 przedmiotów

- stopień III - zamiana od 101-1000 przedmiotów

- stopień IV - zamiana od 1001-10000 przedmiotów

- stopień V - zamiana 10001 i więcej przedmiotów

b) transmutacja podwójna - wydawałoby się, że powinna być łatwiejsza od politransmutacji, ale nie jest. A dlatego, że polega ona na zamianie dwóch innych przedmiotów w dwa inne (naraz). Bywa, że transmutacja podwójna jest łatwiejsza (np. zmiana rękawiczek w skarpetki - dwa inne przedmioty: rękawiczka na prawą rękę, rękawiczka na lewą rękę; zamieniają się w dwa inne przedmioty: skarpetkę na lewą nogę, skarpetkę na prawą nogę).

c) transmutacja zwiększająca - dosyć trudny rodzaj transmutacji. Jest to zamiana przedmiotu/organizmu w inny, stosunkowo większy od pierwotnego przedmiot/organizm.

d) transmutacja pomnażająca - trudny rodzaj transmutacji. Skupiamy się na zamianie danej rzeczy w coś innego, jednocześnie myśląc o większej ilości zamienionego produktu. Okropnie trudne, ale do opanowania.



Podział transmutacji

Transmutacja została podzielona na cztery odłamy:

- transmutacja martwa,

- transmutacja pół-żywa,

- transmutacja żywa,

- transmutacja psychiczna.

Transmutacja martwa to zamiana czegoś NIE ŻYJĄCEGO, w coś MARTWE, np. długopis w pióro. Ale!...zamiana kogoś lub czegoś zmarłego w coś martwe jest już transmutacją pół-żywą.

Transmutacja pół-żywa polega na zamianie KOGOŚ lub CZEGOŚ ŻYWEGO, w coś NIEŻYJĄCEGO, np. człowieka w kamień. Ta transmutacja nie jest łatwa, zdecydowanie lepiej jest zamienić człowieka w małpę, a kamień w patyk. Co prawda może być bardzo przydatna, jednak niedoświadczony czarodziej powinien z nią uważać.

Transmutacja żywa polega na przemianie KOGOŚ lub CZEGOŚ ŻYWEGO w coś ŻYJĄCEGO, np. muchę w pająka. Dzięki tej transmutacji można zamienić istotę żywą w przedstawiciela innego gatunku.

Transmutacja psychiczna, to najbardziej złożony i skomplikowany rodzaj transmutacji. Zwykle używają go animagowie, aby zamienić siebie w zwierzę. Jednak nie tylko animagowie używają tej transmutacji. Także czarodzieje, którzy bez pomocy różdżki potrafią transmutować jakaś rzecz w coś innego używają transmutacji psychicznej.

Transmutacja psychiczna polega na wyczyszczeniu umysłu z WSZYSTKICH innych myśli i skupieniu się na tym, CO i W CO transmutujesz.



Podstawy transmutacji

Jak już wspomniałem wyżej, transmutacja to chyba najtrudniejsza ze sztuk magicznych. Najtrudniejsza, ponieważ jest bardzo mało ogólnych zasad transmutacji. Większość zasad jest do określonych zmian (np.: zamiana zapałki w igłę). Wszystkich zmian trzeba się nauczyć. Są tylko dwie ogólnikowe zasady:

1. Musimy się skupić nad tym, w co ma się przemienić dany przedmiot.

2. Używać zaklęć, które znamy.

Ta druga zasada może się wydawać dziwna, ale jest niezmiernie ważna. Najpierw musimy umieć rzucać zaklęcie, a dopiero próbować transmutacji.





Rozdział II: HISTORIA TRANSMUTACJI

Czarownica Kirke.

Czarownica Kirke żyła w XVI wieku (1520-1568) w Grecji.Była bardzo potężną i bardzo okrutną czarownicą.

Kirke mieszkała w wielkim pałacu.Jednak nie był to zwykły pałac.Kirke transmutowała swoich gości w to, w co zechciała,np. Wielkiego czarodzieja Michała Sędzijowa zamieniła w ten właśnie pałac, w którym mieszkała.Czarodziejkę Mirandę zamieniła w szafę do swojej sypialni.Kirke miała wielu gości,więc nie miała problemu z "umeblowaniem" pałacu.

Jednak gdy w 1568 roku odwiedził ją Averry Smitch i gdy dowiedział się,jakie okrucieństwa wyrządziła Kirke czarodziejom i czarownicom,podstępem zamienił szafę z powrotem w czarodziejkę Mirandę i oboje przetransmutowali Kirke w świnię.Kiedy to uczynili,czar transmutacji Kirke prysł.Wszyscy czarodzieje przybrali znów ludzką postać. Averry i Miranda stali się sławnymi na cały świat czarodziejami. Taki był koniec czarownicy Kirke.



Odkrywcy w dziedzinie transmutacji

Samuel DeLion

Pan Samuel DeLion przyczynił się w transmutacji tym, że wraz z Tommy'm Nyerem(oby dwaj byli Amerykanami) wynaleźli sposób przemieniania się w zwierzę. Opisali dokładny przebieg i sposób w wielu książkach. Dzięki nim świat poznał "animagów" oczywiście nie oni sami wymyślili tę nazwę, szybko owa wieść okrążyła świat, m.in. brukowce jak i ludzie postanowili nazwać ich animagami od "animal" zwierzę i "mag" czarodziej. Wkrótce jednak

ludzie zaczęli sami eksperymentować i bez pomocy książek czy specjalistów próbowali przemienić się w jakiekolwiek zwierzę, niektóre wypadki kończyły się tragicznie. Ale sam Tommy Nyer stwierdził, że przemiana w owady(muchy, chrząszcze, komary itd.) stały się niezbyt ciekawe więc postanowił wymyślić przemianę w małe gryzonie (myszy, szczury, chomiki itd.) udało mu się. Jednak Samuel DeLion chciał być lepszy od swojego dawnego

przyjaciela i sięgną po takie zwierzęta jak tygrys, lew, gepard, orzeł, żyrafa, krokodyl i inne duże zwierzęta. Skończyło się to tragicznie ponieważ zacięta rywalizacja między Samuelem, a Tommy'm doprowadziła ich do śmierci, której mogli uniknąć. Od tego czasu wielu uczonych zmieniało i doskonaliło sztukę przemiany w animaga.

Jaron Svoray

Profesor Jaron Svoray z Egiptu był wielkim uczonym, skończył studia Transmutacji i nauczał w Egipskiej szkole. Wynalazł wiele prostszych sposobów na transmutowanie większych przedmiotów, oraz żywe istoty, niż kiedyś były, tymi sposobami posługujemy się

do dziś. Np. udowodnił, że najprościej transmutuje się przedmioty z tego samego tworzywa czyli np. drewniany stół w drewniane krzesło, metalowy stół w metalowe krzesło niż np. drewniany stół w metalowe krzesło. Mieszanie tworzyw jest bardzo trudne i wymaga ogromnej precyzji, ale oczywiście jest do wykonania. Udowodnił również, że pozornie nietrudno transmutować gryzonia w innego gryzonia, albo płaza w innego płaza, ale oczywiście ssaka w gada jest o wiele, wiele trudniejsze.

Erla Zwingle

Pani Erla Zwingle zapoczątkowała przemianę człowieka w przedmiot nawet o bardzo małej wielkości bądź o bardzo dużej wielkości nie zależnie od wagi i wzrostu człowieka. Udoskonalając swoją dziedzinę zabiła swego męża przemieniając go w dzbanek do herbaty i niestety nie potrafiła już tego procesu odwrócić. W podobny sposób uśmierciła swoją przyjaciółkę, dwójkę dzieci i swojego ojca(matka uciekła). Po 2 latach wpadła w obsesję sławy i transmutowania wszystkich ludzi jakich mogła, pewnego razu około 13:40 wybiegła na ulicę wykrzykując nowe zaklęcie i rzucając je na wszystkich którzy byli tego dnia na ulicy. Niestety ona jak i inni uczeni nie wiedzieli jak ich odczarować, więc nie wysłano jej do Azkabanu lecz do szpitala św. Munga gdzie stwierdzono, że jest psychicznie chora. Zmarła po 6 latach.

Marco Farnea

Pan Marco Farnea pochodzący z Brazylii wynalazł bardzo rzadką transmutację. A mianowicie zmieniał istoty żywe w różne przedmioty które zawierały pewne części i czynniki życiowe poprzedniego organizmu np. szczekająca szklanka, latający talerz, gryzący stół, zastawa stołowa która sama chodziła i nabierała to co dana osoba chciała. Czasami było to bardzo przydatne. Marco zdobył wielką sławę i cieszył się wielkim szacunkiem innych czarodziejów. Przeprowadził się do Anglii, dokładnie to do Londynu. Poznał kilku niewłaściwych ludzi(zwanych do dzisiaj Śmierciżercami) i zasilił szeregi Tego-Którego-Imienia-Nie-Wolno-Wypowiadać, niedługo po tym został złapany przez aurorów i umieszczony w Azkabanie gdzie umarł po 3 miesiącach.





Rozdział III: TRANSMUTACJA MAŁYCH PRZEDMIOTÓW

Zamiana igły w zapałkę

Zaklęciem "Pinennpa".



Zamiana wykałaczki w igłę

Zaklęciem "Oowolda".



Zamiana 10 guzików w 10 muszelek

Zaklęciem "Aqua ilusion".



Zamiana rękawiczek w skarpetki

Zaklęciem "Pirkaulus Dugulus".





Rozdział IV: ANIMIZACJA

Co to jest animizacja?

Animizacja czyli sztuka przemiany w najróżniejsze organizmy żywe była praktykowana przez obywateli magicznych już od stuleci. Jeszcze za czasów, gdy Ministerstwa Magii w poszczególnych regionach nie były w stanie kontrolować użycia czarów zarówno podstawowych, jak i tych zaawansowanych tak, jak transmutacja czy też teleportacja. Prawdopodobnie wiecie, że w dzisiejszych czasach czarodzieje posiadający zdolności animizacji muszą zarejestrować się w ministerstwie, ale ich rejestracja może zostać odrzucona jeśli urzędnicy uznają, że petent jest osobą nieodpowiedzialną i może swoimi czarami przynieść szkody współobywatelom. Niegdyś takowy rejestr nie był prowadzony, a osób używających pełnej bądź częściowej animizacji było dość dużo. Prowadziło to często do niemiłych i bolesnych wypadków. Nieprawidłowa animizacja może być równie niebezpieczna, jak któraś z zakazanych klątw.



Rodzaje złej animizacji i blokada animizacyjna

Istnieją trzy podstawowe przypadki złej animizacji:

1. Niepełna animizacja (zmiana w zwierzę zakończona przemianą połowy ciała w zwierzę, a reszta pozostaje ludzka), która może stworzyć zagrożenie dla życia czarodzieja ze względu na to, że część naszych organów zmienia się w zwierzęce, a cześć pozostaje ludzka. Jest to najczęstszy przypadek zdarzający się w wyniku użycia za małej ilości mocy do tej transmutacji.

2.Animizacja absolutna, zmiana w zwierzę jest udana, jednak zaczynamy nabierać cech zwierzęcych, przez co tracimy kontrolę nad sobą. Występuje tu zjawisko podobne do tego u wilkołaków. Wilkołaki tracą panowanie nad sobą w trakcie pełni, natomiast czarodzieje z animizacją absolutną tracą ją na zawsze. Stają się po prostu zwierzętami. Różnią się od innych zwierząt tylko tym, że długo żyją - bo tyle ile człowiek.

3.Blokada animizacyjna, powstająca przez zbytni zapał przy rzucaniu zaklęcia. Efektem jest długotrwałe przebywanie w postaci zwierzęcej, a także istnienie groźby niemożliwości uwolnienia się spod postaci zwierzęcej do końca życia. Występuje u niedoświadczonych animagów.



Animagowie- kto to taki?

Czarodzieje, którzy transmutują samych siebie w zwierzęta, są animagami. Jest to najtrudniejsza dziedzina transmutacji. Wykonuje się ją bez różdżki, więc siłę, jaką musimy włożyć w przemienienie siebie musi być trzy razy większa (każdy dorosły czarodziej potrafi rzucić proste zaklęcie, bez użycia różdżki; bardziej skomplikowane wymagają dużo więcej energii i skupienia). Ministerstwo Magii prowadzi specjalny spis wszystkich czarodziei, którzy posiadają zdolność animadztwa. Zapisują, kto i w jakie zwierzę się zamienia. Lecz istnieją czarodzieje, którzy “umknęli” spisowi ministerstwa. Są nie zarejestrowanymi animagami. Oczywiście jest to sprzeczne z prawem i czarodziej, który się nie zarejestrował, a zostanie złapany przez przedstawicieli ministerstwa magii, może ponieść duże konsekwencje prawne.





Rozdział V: TRANSMUTACJA ŚREDNICH PRZEDMIOTÓW

Zamiana garści piasku w garść soli

Zaklęciem "Igilais".



Zamiana czajnika w księgę

Zaklęciem "Pripendo".



Zamiana żółwia w czajnik

Zaklęciem "Riruingo".



Zamiana filiżanki w kociołek cynowy rozmiar 1

Zaklęciem "Supraco".





Rozdział VI: TRANSMUTACJA DUŻYCH PRZEDMIOTÓW

Zamiana krzesła w telewizor

Zaklęciem "Karambolis".



Zamiana szafy w grzejnik

Zaklęciem "Pracidimento".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Angel
Opiekun Gryffindoru



Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: z magicznego ogrodu

PostWysłany: Nie 20:07, 02 Lip 2006    Temat postu:

TRANSMUTACJA DLA POCZĄTKUJĄCYCH

Rozdział I: METAMORFOMAGIA I TRANSMUTACJA ORGANICZNA

Metamorfomagia - co to takiego?

Metamorfomagia to dziedzina magii, polegająca na zmianie wyglądu czarodzieja w dowolnym czasie i miejscu bez użycia przyrządów (nożyczek, skalpela, różdżki itp.). Jest to trudna, jednak łatwiejsza od animizacji sztuka zmiany wyglądu. Wykonuje się ją (podobnie jak animizacje) bez różdżki. Czarodziejów, którzy posiadają zdolność metamorfomagii nazywa się metamorfomagami. Metamorfomagii nie można się nauczyć, trzeba się urodzić z tą sztuką. Dlatego na świecie jest tak mało metamorfomagów.



Metamorfomagowie - jak oni to robią?

Na początku pozwolę sobie przytoczyć definicję z "Magicznej encyklopedii". Metamorfomag jest to czarodziej, który posiada sztukę metamorfomagii. Mówią jaśniej, metamorfomag jest to czarodziej, który umie zmieniać swój wygląd. Jeżeli metamorfomag chce zmienić swój wygląd, najpierw myśli o rzeczy, którą chce zmienić (np. włosy) i na jaki kolor i jak długie mają być włosy. Wtedy zachodzi reakcja, komórki pierwotnego koloru włosów "umierają", a zastępują je komórki nowego koloru. Jeżeli chcemy wydłużyć włosy, to komórki włosów wydłużają się i "rodzą się" nowe. Jeżeli chcemy zmienić kształt np. nosa, to komórki nosowe zmieniają swój kształt w taki sposób, aby zmienić kształt nosa na taki, jaki chce czarodziej.



Parę słów o transmutacji organicznej

Transmutacja organiczna jest to zamiana rośliny w roślinę lub zwierzęcia w zwierzę. Z tą transmutacją spotkaliście się już w 1 klasie, kiedy zamienialiście chrząszcza w żuka. W transmutacji organicznej wyróżnia się dwa jej rodzaje:


roślinną,


zwierzęcą.

Transmutacja organiczna roślinna jest prostsza od zwierzęcej, ale do jej wyćwiczenia potrzeba sporo czasu. Na początku należy zająć się zamianą małych roślin, najlepiej z tego samego gatunku, a dopiero potem brać się za zamianę większych roślin (w tym drzew) lub do transmutacji międzygatunkowej. Powinniśmy najpierw wiedzieć kilka rzeczy na temat tego, w co chcemy zamienić naszą roślinę (nazwę rośliny, kształt, zapach, smak - nie zawsze, skład chemiczny). Skład chemiczny jest ważny tylko na początku. Jeżeli wyćwiczymy się w transmutacji organicznej znajomość składu chemicznego nie będzie nam potrzebna. Roślina, która powstała poprzez transmutowanie nie ma takich samych magicznych właściwości, jakie posiada wyhodowana, znaleziona lub kupiona.

Transmutacja organiczna zwierzęca jest trudniejsza, więc zapoznamy się z nią dopiero w 3 klasie.



Rozdział II: POLITRANSMUTACJA

Transmutacja 9 kawałków sznurka w szparagi

Zaklęciem "Expresitos"



Transmutacja 4 liści suchotki gwieździstej w guziki

Zaklęciem "Antrospis"

Transmutacja 14 muszelek w serwetki

Zaklęciem "Inducas"



Transmutacja 90 śrubek w szpilki

Zaklęciem "Bespridusz"



Transmutacja 900 szpilek w pinezki

Zaklęciem "Zixuno"



Transmutacja 1010 pinezek w ziarna soli

Zaklęciem "Osterio"



Rozdział III: TRANSMUTACJA PODWÓJNA

Transmutacja 2 pergaminów w 2 piłki tenisowe

Zaklęciem "Mostruss"



Transmutacja 2 maskotek w 2 kubki

Zaklęciem "Stranubi"



Transmutacja 2 pomidorów w 2 marchewki

Zaklęciem "Nundu esteria"



Transmutacja 2 zeszytów w 2 długopisy

Zaklęciem "Wenda mimble"


Rozdział IV: TRANSMUTACJA ZWIĘKSZAJĄCA

Transmutacja maskotki w krzesło

Zaklęciem "Austteo"



Transmutacja kałamarza w księgę

Zaklęciem "Berito"



Transmutacja szpilki w kubek

Zaklęciem "Relivio"



Transmutacja talerzyka w lustro

Zaklęciem "Aggre aperium"



Transmutacja serwetki w pozytywkę

Zaklęciem "Banbando"



Transmutacja świeczki w krzesło

Zaklęciem "Armittero"



Rozdział V: WPROWADZENIE DO TRANSMUTACJI POMNAŻAJĄCEJ

Transmutacja kubka w 2 filiżanki

Zaklęciem "Eloyneat"



Transmutacja muszelki w 8 szpilek

Zaklęciem "Alister liviun"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sev
Czarnoksiężnik



Dołączył: 27 Cze 2006
Posty: 656
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/4
Skąd: z łóżka snape'a

PostWysłany: Nie 20:09, 02 Lip 2006    Temat postu:

kobieto *-*

ty to sama... czy to ktoś... *szok*


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Lochy Strona Główna -> Esy i Floresy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin